program

Microsoft dynamics 365 - co to jest?

W XXI wieku zarządzanie przedsiębiorstwem – niezależnie od branży działalności biznesowej – w coraz większym stopniu opiera się na wykorzystaniu oprogramowania komputerowego. Do ciekawych rozwiązań w tym zakresie należy działające od 2016 roku Microsoft Dynamics 365. System ten to usługa oparta na chmurze, która zapewnia przedsiębiorcom zintegrowaną platformę do zarządzania relacjami z klientami, także organizowania działań i planowania projektów na przyszłość.

Microsoft Dynamics 365 – co to jest? Podstawowe informacje na temat produktu

Co to jest Microsoft Dynamics 365? To usługa oparta na chmurze, która zapewnia firmom jedną, kompleksową platformę do zarządzania przedsiębiorstwem. System ten oferuje ujednolicony widok danych w wielu systemach. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że Microsoft Dynamics 365 to Excel, Word, Power Point, Project i Access… w jednym. W efekcie opisywane rozwiązanie może zaoszczędzić czas i pieniądze firm, zmniejszając potrzebę korzystania z wielu różnych, odrębnych aplikacji komputerowych. Co równie istotne, przedsiębiorstwa mogą automatyzować procesy oraz przepływy pracy za pomocą Microsoft Dynamics 365.

Microsoft Dynamics 365 – na czym polega?

Microsoft Dynamics 365 to rozwiązanie, które powinno się sprawdzić w każdej organizacji biznesowej nastawionej na nowoczesne działanie. Dzięki temu oprogramowaniu można na bieżąco – niemalże w czasie rzeczywistym – monitorować kondycję przedsiębiorstwa w różnych przekrojach. Niewątpliwą zaletą opisywanego systemu komputerowego jest fakt, iż jego wykorzystanie pozwala na kompleksową i wielopłaszczyznową analizę sytuacji, w jakiej znajduje się dana firma. Dobrze odzwierciedlają to poszczególne moduły, które składają się na Microsoft Dynamics 365 – przedstawiliśmy je poniżej:
  • Dynamics 365 Sales – panel służący do analizy sprzedaży cyfrowej oraz zarządzania relacjami na odległość z klientami;
  • Dynamics 365 Customer Service – platforma służąca do obsługi klienta;
  • Dynamics 365 Remote Assist – dzięki temu można stworzyć nowoczesny dział obsługi technicznej klienta (back office);
  • Dynamics 365 Marketing – prosty w obsłudze moduł do zarządzania kampanią marketingową oraz zdobywania klientów;
  • Dynamics 365 Customer Insights – zaawansowana analiza danych na temat dotychczasowych klientów, ich zwyczajów zakupowych itp.;
  • Dynamics 365 Commerce – panel do zarządzania operacjami w placówkach handlowych;
  • Dynamics 365 Finance – jak sama nazwa wskazuje, jest to panel służący do analizy finansowej;
  • Dynamics 365 Intelligent Order Management – moduł ten usprawnia zawieranie umów;
  • Dynamics 365 Human Resources – dzięki temu można usprawnić działania w obszarze Human Resources.

Microsoft Dynamics 365 – jak skorzystać z tej usługi?

Co zrobić, by skorzystać z oprogramowania Microsoft Dynamics 365? Jeśli chcesz rozpocząć pracę z tym programem, możesz zapisać się na bezpłatną wersję próbną (poszczególne moduły są przyznawane w wersji bezpłatnej na okres trzydziestu dni). Jeśli zdecydujesz się na darmowy okres próbny, uzyskasz dostęp do wszystkich funkcji i funkcjonalności produktu przez ograniczony czas. To świetny sposób na zapoznanie się z systemem oraz sprawdzenie, czy jest odpowiedni dla Twojej firmy. Warto jednak pamiętać, że niektóre z modułów wchodzących w skład Microsoft Dynamics 365 nie są dostępne w wersji free. Alternatywnie firmy mogą również skontaktować się z partnerem firmy Microsoft (np. https://inlogica.com/), aby dowiedzieć się więcej o produkcie i dokonać zakupu subskrypcji.

Microsoft Dynamics 365 - podsumowanie

Korzystanie z oprogramowania Microsoft Dynamics 365 oznacza wiele korzyści dla firm. Przedsiębiorcy z różnych branż mogą korzystać z jednej platformy do zarządzania relacjami z klientami, operacjami i działaniami marketingowymi. Ujednolicony widok, o którym już wspomnieliśmy, znacznie ułatwia odczytywanie danych oraz ich porównywanie. Taki stan rzeczy oznacza, że powinniśmy traktować Microsoft Dynamics 365 nie jako zbędny wydatek, ale inwestycję w sprawny rozwój prowadzonego biznesu.